Bezpieczeństwo w Social Lending. Wywiad.

Kwestie związane z bezpieczeństwem są wyjątkowo ważne w social lending. Mamy tu do do czynienia z pieniędzmi, ale za operacjami nie stoją instytucje zaufania publicznego tylko internauci.
O to jak lider polskiego rynku pożyczek społecznościowych zapytaliśmy przedstawiciela Kokos.pl.
Pan Tomasz Bobrowski, rzecznik prasowy Kokos.pl udzielił nam ciekawego wywiadu na ten tema. Zapraszamy.
Wywiad z Tomaszem Bobrowskim, rzecznikiem serwisu Kokos.pl
Socjalizer: Bezpieczeństwo social lending – jak Państwo zapewniacie bezpieczeństwo użytkownikom Kokos.pl?
Tomasz Bobrowski: Temat bezpieczeństwa w pożyczkach społecznościowych ma kilka wymiarów.
Z jednej strony mówimy tu o tak oczywistych sprawach jak ochrona danych osobowych pożyczkobiorcy i inwestora, czy o bezpiecznych płatnościach w ramach serwisu.
Z drugiej strony mamy bezpieczeństwo inwestycji, które jest kluczowe dla powodzenia całego rynku. Średnia spłacalność w Kokos.pl wynosi 90%, czyli 9 na 10 pożyczek jest spłacanych terminowo. Osiągnięty poziom spłat to przede wszystkim efekt przemyślanych inwestycji użytkowników serwisu. Kokos.pl udostępnia pożyczkobiorcom szereg weryfikacji, obowiązkowych i dobrowolnych, ale należy pamiętać, że są one jedynie informacją o osobie starającej się o pożyczkę.
Sposoby korzystania z takiej wiedzy inwestorzy wypracowali w ciągu 6 lat działalności Kokos.pl. Dzięki temu potrafią oni inwestować w pożyczki gwarantujące spłatę.
Blue Media, która jest operatorem serwisu, na podstawie obserwacji dotychczasowych pożyczek opracowała 10 zasad bezpiecznych inwestycji, z którymi musi się zapoznać każdy początkujący inwestor. Ich znajomość w połączeniu z dobrze zweryfikowanym pożyczkobiorcą to dobry start, by bezpiecznie pomnażać swój kapitał dzięki social lending.
Socjalizer: Jaka według Państwa będzie przyszłość social lending w Polsce?
Tomasz Bobrowski: Polski rynek pożyczek społecznościowych wciąż się rozwija. Co prawda funkcjonuje już 6 lat (zapoczątkował go serwis Kokos.pl w lutym 2008), ale ze względu na specyfikę lokalnego rynku nie osiągnął jeszcze takiej skali, jak serwisy w innych krajach.
Warto jednak zauważyć, że notujemy stały wzrost zainteresowania tą formą pożyczania i inwestowania w Polsce. Świadczą o tym fakty: liczba wystawionych aukcji w 2013 r. była większa o prawie 30% w stosunku do 2012 i aż o 77% w stosunku do 2011.
Pośredniczyliśmy dotychczas w pożyczeniu ponad 105 mln zł, czego dokonało prawie 250 tys. internautów. Łącznie założyli oni ponad 95 tys. aukcji pożyczkowych i udzielili prawie 40,5 tys. pożyczek o średniej wartości niespełna 2,7 tys. zł (2013 r.).
W Kokos.pl udostępniliśmy niedawno społecznościową wymianę walut, co również pokazuje rosnący potencjał rynku i kierunek, w którym zmierzamy.
Kokos ma oferować usługi, będące uzupełnieniem tradycyjnej oferty bankowej, dostępne dla wszystkich internautów. Także tych, którzy dzisiaj mówią, że finanse społecznościowe nie są dla nich.
W Polsce takie twierdzenie wynika z wciąż za małej świadomości, że usługi finansowe online są nie tylko łatwo dostępne, ale i bezpieczne. Myśląc więc o przyszłości social lending w Polsce musimy także myśleć o edukacji społeczeństwa.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!